szprycha '80 L76

Tu parkują nasze fiaty 125p
Regulamin działu Napisz historię swojego samochodu. Wspomnij to co było, ale nie zapominaj pisać o wszystkich ciekawych bieżących wydarzeniach. Opis i zdjęcia wklejone na nasz serwer z biegiem czasu utworzą wspaniały pamiętnik. Ciesz się życiem i swoim super fiatem 125p.

Re: szprycha '80 L76

Postprzez narkee » 3 kwi 2015, o 18:26

pankracy napisał(a):Koniecznie przelot do niego zapodaj, VR'a na przelocie brzmi genialnie (sprawdzone na moim polonezie VR6 :) )

Potwierdzam. Janek mnie nim przewiózł. Złowrogo drze papę!
Obecnie:
http://facebook.com/bmwe30gdynia

Ex:
Popiół - Polski Fiat 125p 1975
Aniou - Polski Fiat 125p 1975
Diabeu - Polski Fiat 125p 1981
Władysław - Polonez 1.5 SLE 1989
Generał Pe - FSO 125p 1990
Gnida - Polonez Caro Plus 1997 MR89
Avatar użytkownika
narkee
KLUBOWICZ
 
Posty: 1257
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 19:15
Lokalizacja: gdynia

Re: szprycha '80 L76

Postprzez ujban » 4 kwi 2015, o 16:39

Ciekaw jestem efektu :)
Obrazek

życie jest za krótkie aby jeździć dieslem
Avatar użytkownika
ujban
MODERATOR
 
Posty: 831
Dołączył(a): 7 paź 2011, o 17:59
Lokalizacja: Wiewiórów

Re: szprycha '80 L76

Postprzez szprycha » 7 kwi 2015, o 10:01

Witam Panowie po świętach :D

pankracy napisał(a):powteirdzam, był taki, sam go na klasycznego wrzucałem bo oszalałęm jak zobaczyłem tego ulepa, ale nie ma to absolutnie żadnego znaczenia, bo ten projekt jest świetny! Ciekawi mnie tylko jak skrzynia będzie się spisywać z VR'ą, ale mam nadzieje że będzie bez problemowo. Koniecznie przelot do niego zapodaj, VR'a na przelocie brzmi genialnie (sprawdzone na moim polonezie VR6 :) )

Masz może jakieś video jak to chodzi? :D Bo ogólnie chodzi mi o to, by nie miał basowego pomruku na niskich obrotach, robiłem ostatnio wydech w mojej kappie 3.0 V6 no i tam chciałem się zabawić w własną konstrukcje. Pierw został zrobiony na przelocie, darł pape straszenie, wysokie obroty mistrzostwo, lecz to nie było to co mnie interesuje, ponieważ na niskich obrotach strasznie buczał, co było uciążliwe np po trasie, więc trzeba było koncepcje przerobić. Nie ukrywam, że chciałbym też by Fiat jeździł trochę więcej niż tylko w koło komina i nie męczył mnie w trasie, a po lancii jestem trochę przewrażliwiony :D
Mam Pytanie odnośnie poliuretanów. Będę się brał także za zawias i zastanawiam się nad taką opcją, tylko czy wtedy Fiat nie będzie zbyt sztywny? Ma ktoś może doświadczenie jak to się w Fiacie sprawuje?
ujban napisał(a):Ciekaw jestem efektu :)

Sam jestem ciekaw efektu, ogólnie prace idą w dobrym tempie, początkowo planowane było, że z początkiem czerwca Fiat musi ruszyć, ponieważ muszę zawieść kumpla na wesele, gdyż obiecałem mu to jeszcze gdy swap nie był w planach. Całe szczęście znalazłem kumpla na zastępstwo i nie będę musiał tak się spinać, więc mogę powoli nad wszystkim posiedzieć, pomyśleć i przyłożyć się by było zrobione tak jak trzeba, najważniejsze nie mam teraz presji czasu, lecz postaram się zrobić w miarę sił jak najszybciej :D Także ciekawi mnie jak ten automat będzie współpracował z vr'em, kumpel zapewniał mnie, że nie mam się o co martwić, wszystko jest pod kontrolą, lecz połączenie tego to niezła zabawa, na skrzyni jaguara się nie skończyło, musiałem także kupić skrzynię z volvo by coś z tego było :D będę miał nowe zdjęcia to powrzucam. Pozdro ;)
Fiat 125p zielony groszek 80r 1500 ---> ????
Fiat 125p Kombi 81r 1500
FSO Polonez Caro 96r 1.6 abimex
Lancia Kappa 3.0 v6
Avatar użytkownika
szprycha
KLUBOWICZ
 
Posty: 86
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 22:13
Lokalizacja: Toruń

Re: szprycha '80 L76

Postprzez pankracy » 9 kwi 2015, o 13:43

Poliuretany wrzucaj nawet się nie zastanwiaj. Miałem w wielu autach i tak naprawdę nie ma praktycznie żadnej różnicy w stosunku do nowych gum dobrej jakości - auto jest bardziej "zwarte", szczególnie w przypadku fiata, gdzie gumy nawet nowe są mocno średnie.

Co do wydechu - miałem na początku jakiś przelot - 1.9sdi polo z tego co pamiętam, dość gruby i fajnie chodził "bez buczenia na wolnych", potem założyłem "mugena" i było mocno słabo, bo właśnie buczał na niskich obrotach. Na twoim miejscu bez zastanwoienia kupił bym przelotowy tłumik ze stali nierdzewnej, z taką samą średnicą wlotową i wylotową, powinno ładnie pracować bez efektu buczenia, a raczej pierdzenia ładnego ;) Dwa takie przeloty (na środku i na końcu) i masz fajny wydech, który nie męczy, choć nie bedzie też cichy :)
pankracy
FORUMOWICZ
 
Posty: 21
Dołączył(a): 26 paź 2014, o 06:26

Re: szprycha '80 L76

Postprzez szprycha » 15 kwi 2015, o 09:34

pankracy napisał(a):Poliuretany wrzucaj nawet się nie zastanwiaj. Miałem w wielu autach i tak naprawdę nie ma praktycznie żadnej różnicy w stosunku do nowych gum dobrej jakości - auto jest bardziej "zwarte", szczególnie w przypadku fiata, gdzie gumy nawet nowe są mocno średnie.

Co do wydechu - miałem na początku jakiś przelot - 1.9sdi polo z tego co pamiętam, dość gruby i fajnie chodził "bez buczenia na wolnych", potem założyłem "mugena" i było mocno słabo, bo właśnie buczał na niskich obrotach. Na twoim miejscu bez zastanwoienia kupił bym przelotowy tłumik ze stali nierdzewnej, z taką samą średnicą wlotową i wylotową, powinno ładnie pracować bez efektu buczenia, a raczej pierdzenia ładnego ;) Dwa takie przeloty (na środku i na końcu) i masz fajny wydech, który nie męczy, choć nie bedzie też cichy :)


Pankracy w takim razie nie zastanawiam się i będę dawał poliuretany :D a co do wydechu to powiem, że to jest naprawdę sztuka zbudować coś, co by usatysfakcjonowało dźwiękiem, dlatego muszę dokładnie to przemyśleć, ale opcja z przelotami na środku i na końcu wydaje się bardzo rozsądna, będę informował jak już w końcu dojdę do tego etapu :D Tymczasem pracy przy Fiacie ciąg dalszy, ogólnie idzie bardzo dobrze, dużo czasu nie poświęciłem ostatnio na budowę, ale udało się osiągnąć najważniejsze - docelowe ustawienie silnika ze skrzynią.
Tak to będzie wyglądało:

Obrazek

Chodziło też o zostawienie trochę miejsca od strony kolektora, by jak się znudzi seryjna moc Vr'a dalej się bawić :D
Niestety ale komora musiała zostać potraktowana boszem, by nie było większych problemów - silnik pasuje w oryginalną komorę bez problemu, ale niestety reszta osprzętu już nie i dlatego trzeba było trochę pociąć, no i przy okazji daliśmy silnik bardziej do tyłu. Kolejny etap to rzeźbienie łap.
Tak się prezentuje połączony silnik ze skrzynią

Obrazek

oczywiście jest to tylko obudowa skrzyni, którą mam zastosować, ponieważ docelowa z bebechami musi być przejrzana, przed montażem, a czymś trzeba było ją zastąpić na czas przymiarek :) pozdro
Fiat 125p zielony groszek 80r 1500 ---> ????
Fiat 125p Kombi 81r 1500
FSO Polonez Caro 96r 1.6 abimex
Lancia Kappa 3.0 v6
Avatar użytkownika
szprycha
KLUBOWICZ
 
Posty: 86
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 22:13
Lokalizacja: Toruń

Re: szprycha '80 L76

Postprzez szprycha » 30 kwi 2015, o 06:47

Kolejna aktualizacja. :D
Łapy zostały zrobione, silnik siedzi na poduszkach, skrzynia także zamocowana :)
Tak to wszystko wygląda
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jest trochę zabawy z umieszczeniem tego, trochę trzeba było pociąć ale silnik na miejscu oraz skrzynia motywuje do dalszej pracy. Póki co czas jaki poświęciliśmy na robienie fiata to 5 popołudni czyli około 25godz pracy, robimy sobie na spokojnie bez ciśnień i jakoś to idzie :D W miarę postępów z komorą będę wrzucał kolejne info. Pozdro :D
Fiat 125p zielony groszek 80r 1500 ---> ????
Fiat 125p Kombi 81r 1500
FSO Polonez Caro 96r 1.6 abimex
Lancia Kappa 3.0 v6
Avatar użytkownika
szprycha
KLUBOWICZ
 
Posty: 86
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 22:13
Lokalizacja: Toruń

Re: szprycha '80 L76

Postprzez szprycha » 10 maja 2016, o 07:22

Siema,
Trochę szeroko wyszło, szkoda poszerzać nadkola, dlatego poszerzymy felgę i damy większy naciąg opony, powinno to załatwić sprawę wystających opon, jak nie to będziemy kombinować. Fiat dalej się składa, hamulce ogarnięte, tył 251mm, przód 286mm. Jakieś tam foty, które na szybko znalazłem. Pozdro
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fiat 125p zielony groszek 80r 1500 ---> ????
Fiat 125p Kombi 81r 1500
FSO Polonez Caro 96r 1.6 abimex
Lancia Kappa 3.0 v6
Avatar użytkownika
szprycha
KLUBOWICZ
 
Posty: 86
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 22:13
Lokalizacja: Toruń

Re: szprycha '80 L76

Postprzez szprycha » 25 maja 2016, o 09:55

Jako, że tył wyszedł szeroko, trzeba było nadrobić z przodu, tak więc wpadły dystanse na przód. :D
Obrazek
Obrazek
Fiat 125p zielony groszek 80r 1500 ---> ????
Fiat 125p Kombi 81r 1500
FSO Polonez Caro 96r 1.6 abimex
Lancia Kappa 3.0 v6
Avatar użytkownika
szprycha
KLUBOWICZ
 
Posty: 86
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 22:13
Lokalizacja: Toruń

Re: szprycha '80 L76

Postprzez szprycha » 7 lip 2016, o 08:59

Siemano, coś tam się przy fiacie dzieje, ogólnie to jak już go zrobię to drzwi na pewno muszę wyregulować, zabieram się do tego już od x lat, ale teraz to mnie to razi. No i nie patrzcie na zawias z przodu, bo to nie jest docelowa wersja (to w ogóle nie jest żadna wersja tylko poskładane, żeby wyjechać z garażu :D ), takiej kozy nie będzie. Fiat miał wyglądać bardziej jak sleeper ale jak dostał most od volvo to bardziej przypomina bandyte. Tylne koła będą poszerzone bardziej do środka, może coś to da, żeby tak nie wystawał. Pozdro. :D
Obrazek
Obrazek
Fiat 125p zielony groszek 80r 1500 ---> ????
Fiat 125p Kombi 81r 1500
FSO Polonez Caro 96r 1.6 abimex
Lancia Kappa 3.0 v6
Avatar użytkownika
szprycha
KLUBOWICZ
 
Posty: 86
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 22:13
Lokalizacja: Toruń

Poprzednia strona

Powrót do FIAT 125P - WSPÓLNA PASJA, RÓŻNE STYLE / SHARED PASSION, DIFFERENT STYLES

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron